Regulamin sklepu internetowego
Caffee Ventus Rosa
§1. – Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin (dalej jako: „Regulamin”) określa zasady korzystania za Sklepu internetowego Caffee Ventus Rosa, dostępnego pod adresem internetowym www.coffeeventusrosa.pl, prowadzonego przez Aparthotel Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. z siedzibą w Krakowie, ul. Wielopole 15, 31-072 Kraków, wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa -Śródmieścia, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000417238, NIP: 6762454607, REGON: 122548485.
- Regulamin skierowany jest do Klientów Sklepu internetowego i określa w szczególności:
- zasady świadczenia usług drogą elektroniczną;
- zasady i tryb składania Zamówień oraz zawierania Umów Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu,
- prawa i obowiązki Klienta i Sprzedawcy,
- tryb postępowania reklamacyjnego.
- Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie pod adresem internetowym Sklepu www.coffeeventusrosa.pl.
- Dla Klienta obowiązująca jest wersja Regulaminu dostępna na stronie internetowej Sklepu w momencie składania Zamówienia.
- Wszystkie ceny Produktów publikowane na stronie internetowej Sklepu są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
§2. – Definicje
- Sprzedawca – Aparthotel Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Krakowie, adres: ul. Wielopole 15, 31-072 Kraków, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000417238, NIP: 6762454606, REGON: 122548485.
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolności prawną, korzystająca z usług Sklepu (w tym Konsument, Przedsiębiorca lub Przedsiębiorca korzystający z częściowej ochrony konsumenckiej).
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą (Sprzedawcą) czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu, z zastrzeżeniem pkt 5 poniżej.
- Przedsiębiorca korzystający z ochrony konsumenckiej – osoba fizyczna korzystająca z ochrony przewidzianej dla konsumentów na podstawie art. 385(5), 556(4), 556(5), 576(5) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. z 2019 r. poz., 1145 z późn. zm.) oraz art. 38a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz.U. 2020, poz. 287 z późn.zm.) zawierająca ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.coffeeventusrosa.pl
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży zawieranej między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia ze Sprzedawcą Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów, określające rodzaj i liczbę zamawianych Produktów.
- Konto – konto Klienta w Sklepie; są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Formularz Rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz Zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosownie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz.U. 2020, poz. 287 z późn.zm.)
§3. – Kontakt ze Sklepem
- Adres Sprzedawcy: 31-072 Kraków, ul. Wielopole 15
- Adres e-mail Sprzedawcy: coffee@ventusrosa.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: 665300226
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy 63 8589 0006 0000 0032 4005 0001
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 8:00-16:00.
§4. – Rodzaje, zakres i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną
- Sprzedawca świadczy następujące usługi w ramach Sklepu:
- usługa umożliwiająca zapoznanie się z ofertą Sprzedawcy,
- usługa prowadzenia Konta Klienta.
- usługa umożliwiająca zawarcie Umowy Sprzedaży on-line (na odległość) poprzez zamówienie przez Klienta Produktu/Produktów,
- Wymagania techniczne dotyczące korzystania z usług dostępnych w ramach Sklepu:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Google Chrome,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookies,
- zainstalowany program FlashPlayer.
- Zgodnie z Ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2020, poz. 344 z późn. zm.), zakazane jest dostarczanie przez Klienta jakichkolwiek treści bezprawnych w ramach korzystania z ww. usług.
§5. – Warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną
- Rozpoczęcie przez Klienta korzystania z usług objętych Regulaminem jest równoznaczne z zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną dostępnych w ramach Sklepu. W przypadku zakończenia przez Klienta korzystania z usług udostępnionych za pośrednictwem Sklepu, umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną rozwiązuje się automatycznie bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń z chwilą opuszczenia Sklepu przez Klienta.
- Usługa umożliwiająca zapoznanie się z ofertą Sprzedawcy jest bezpłatna i wykonywana jest każdorazowo na indywidualne żądanie Klienta. Klient może w każdej chwili rozpocząć i zakończyć korzystanie z usługi. Wyjście ze strony internetowej Sklepu przez Klienta oznacza zakończenie korzystania z tej usługi.
- Usługa prowadzenia Konta odbywa się na zasadach określonych w §6 Regulaminu.
- Usługa umożliwiająca zawarcie Umowy Sprzedaży on- line (na odległość) poprzez zamówienie przez Klienta Produktu/Produktów uzależniona jest od złożenia przez Klienta Zamówienia na Produkt/Produkty zgodnie z zasadami opisanymi w §7 Regulaminu.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie przez Klienta Zamówień na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami §6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
§6. – Zakładanie Konta w Sklepie
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz Rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: Imię i nazwisko, adres, e-mail, telefon. W przypadku firmy: nazwa firmy, adres firmy, NIP, telefon kontaktowy, e-mail.
- Założenie Konta w Sklepie i jego utrzymanie jest darmowe.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu Rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3 Regulaminu.
§7. – Zakup Produktów (Zamówienie; Umowa Sprzedaży)
- W celu zakupu Produktu znajdującego się w asortymencie Sklepu, Klient składa Zamówienie.
- Wybór zamawianych Produktów jest dokonywany przez Klienta poprzez ich dodanie do Koszyka. Kolejne czynności Klient wykonuje w oparciu o pojawiające się na stronie komunikaty i informacje.
- W celu złożenia Zamówienia należy zalogować się na Konto lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji.
- Jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – należy wypełnić Formularz Zamówienia poprzez wpisanie wymaganych danych odbiorcy Zamówienia.
- Do złożenia Zamówienia konieczna jest akceptacja Regulaminu, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola.
- Na etapie składania Zamówienia Klient wybiera również rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu) oraz metodę płatności.
- Po podaniu przez Klienta wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie Zamówienia, które zawierać będzie:
- przedmiot Zamówienia
- jednostkową oraz łączną całkowitą cenę zamawianych Produktów lub usług, w tym kosztów dostawy oraz dodatkowych kosztów (jeśli występują)
- wybranego sposobu dostawy.
- W celu wysłania Zamówienia należy kliknąć przycisk “Kupuję i płacę”/kliknąć przycisk “Kupuję i płacę” oraz potwierdzić zamówienie, klikając w link przesłany w wiadomości e-mail.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Po potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia Klient zobowiązany jest do dokonania płatności na rzecz Sprzedawcy.
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
§8. – Dostawa Produktów oraz metody płatności
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
- Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa,
- Odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul. Wielopole 15, 31-072 Kraków
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- Płatność przy odbiorze osobistym
- Płatność za pobraniem
- Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
- Płatności elektroniczne
- Płatność kartą płatniczą.
- Szczegółowe informacje na temat sposobu dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronach Sklepu.
- W przypadku wyboru przez Klienta:
- płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 2 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie Zamówienie zostanie anulowane.
- płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
- płatności gotówką przy odbiorze osobistym przesyłki, Klient obowiązany jest dokonać płatności przy odbiorze przesyłki w terminie 2 dni od dnia otrzymania informacji o gotowości przesyłki do odbioru.
- Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznej lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy pełną kwotą należności wynikającej z Zamówienia.
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży,
- W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
- Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy pełną kwotą należności wynikającej z Zamówienia.
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
- Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
- Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
§9. – Prawo odstąpienia od umowy
- Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta Kupujący będący Konsumentem ma prawo odstąpić od zawartej Umowy Sprzedaży bez podania przyczyny w terminie 14 dni od daty wejścia w posiadanie Produktu przez Kupującego lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
- obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od wejścia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części.
- polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego Produktu.
- Aby skorzystać z odstąpienia od Umowy Kupujący zobowiązany jest poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy, składając jednoznaczne oświadczenie, które może zostać wysłane:
- pocztą tradycyjną na adres Sprzedawcy podany w §3 Regulaminu (31-072 Kraków, ul. Wielopole 15),
- drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy podany w §3 (coffee@ventusrosa.pl)
Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do Ustawy o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Jeżeli Kupujący skorzysta z możliwości złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, Sprzedawca prześle Kupującemu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na podany adres e-mail.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Kupujący będący Konsumentem wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Umowę uważa się za niezawartą a Sprzedawca zwraca Kupującemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Kupującego o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Kupujący zgodzi się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Kupujący nie ponosi żadnych opłat w związku ze zwrotem płatności przez Sprzedawcę. Sprzedawca ma prawo wstrzymania się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Rzecz zwracaną w związku z odstąpieniem od umowy należy odesłać lub przekazać na adres Sprzedawcy podany w §3 Regulaminu, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący odeśle rzecz przed upływem 14 dni.
- Kupujący ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy związku z odstąpieniem od umowy.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w przypadkach wymienionych w art. 38 pkt 1 – 13 Ustawy o prawach konsumenta, tj. w szczególności w przypadku umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Postanowienia o odstąpieniu ust. 1-10 powyżej stosuje się odpowiednio do Przedsiębiorcy korzystającego z ochrony konsumenckiej.
§10. – Reklamacja i gwarancja
- Umową Sprzedaży objęte są Produkty nowe.
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi zakupione Produkty bez wad.
- W przypadku wystąpienia wady Produktu zakupionego w Sklepie, Klient ma prawo do złożenia reklamacji. Podstawową regulację prawną w tym zakresie zawierają przepisy kodeksu cywilnego o rękojmi za wady. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na adresy Sprzedawcy podane w §3 Regulaminu, tj. odpowiednio – 31-072 Kraków, ul. Wielopole 15 lub coffee@ventusrosa.pl.
- Reklamacja powinna zawierać m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz określać żądanie Klienta w związku z wadą Produktu.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a jeżeli Klientem jest Konsument lub Przedsiębiorca korzystający z ochrony konsumenckiej – nie później niż w terminie 14 dni. W przypadku pozostałych Przedsiębiorców – w terminie do 30 dni.
- W przypadku nieuznania reklamacji, Sprzedawca przedstawi uzasadnienie swojej decyzji.
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu (31-072 Kraków, ul. Wielopole 15).
- Koszty przesyłki reklamowanego Produktu w przypadku uznania reklamacji zostaną zwrócone Klientowi w terminie 14 dni od daty uznania reklamacji.
- W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie.
- Zaleca się, aby Kupujący odbierając przesyłkę z Produktem pokwitował jej odbiór w obecności kuriera z jednoczesną adnotacją, że przesyłka została dostarczona w stanie nieuszkodzonym albo, że przesyłka nosi ślady uszkodzenia z jednoczesnym opisem tych uszkodzeń.
- W przypadku, gdy Kupujący nie zgadza się z decyzją Sprzedawcy o odmowie uwzględnienia reklamacji, Kupujący może skierować sprawę pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego. Jeżeli Kupujący jest Konsumentem i chce rozwiązać spór ze Sprzedawcą bez kierowania sprawy do sądu powszechnego, może skorzystać z alternatywnych (pozasądowych) metod rozstrzygania sporów opisanych w §11 Regulaminu.
- Powyższe postanowienia stosuje się odpowiednio do reklamacji związanych z usługą on-line (np. nieprawidłowo naliczone koszty dostawy lub nieprawidłowe Produkty znajdujące się w Koszyku).
§11. – Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- Konsument może również złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§12. – Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Dane osobowe niezbędne do zawarcia Umowy Sprzedaży to:
- Imię i nazwisko/nazwa firmy
- Dane adresowe
- NIP (jeśli wymaga tego wystawienie właściwego dokumentu księgowego)
- Adres e-mail
- Nr telefonu
- Adres dostawy
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
- Szczegółowe zasady ochrony danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej na stronie www.coffeeventusrosa.pl
§13. – Postanowienia końcowe
- Sprzedawca dokłada starań, aby informacje zamieszczone na stronie internetowej Sklepu były kompletne i aktualne, przy czym Sprzedawca zastrzega prawo do wycofania dowolnego Produktu ze sprzedaży w Sklepie w każdym czasie, jak również dokonywania zmian cen oraz opisów Produktów. W przypadku niedostępności Produktu objętego Zamówieniem Sprzedawca niezwłocznie zawiadomi o tym Kupującego a w przypadku dokonania zapłaty ceny przez Kupującego, zwróci mu całą otrzymaną od niego sumę pieniężną.
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu w szczególności w przypadku zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o ochronie danych osobowych oraz ustaw chroniących interesy konsumentów w szczególności Ustawy o prawach konsumenta.
- W przypadku sporów Sprzedawcy z Przedsiębiorcą (innym niż Przedsiębiorca korzystający z ochrony konsumenckiej) sądem właściwym jest sąd powszechny z siedzibą w Krakowie.
Załączniki:
- Wzór formularza odstąpienia od umowy
Załącznik nr 1
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat: Aparthotel Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. z siedzibą w Krakowie, ul. Wielopole 15, 31-072 Kraków / coffee@ventusrosa.pl
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy: …………………….
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.